FAQ

Komt u er met behulp van onderstaande info nog niet uit? Wij helpen u graag verder!

 

D

Direct Admin hulp (Beheer email, site, ftp etc.)

E

Email account aanmaken
Email account instellen op PC, laptop of mobiel
Email account verwijderen

P

Poortnummer informatie
Poortnummer aanpassen uitgaande email
POP of IMAP Wat is het verschil?

Direct Admin hulp websites (Engels)

Direct Admin is de startpagina van de beheer account van uw domein. Daar kunt u email accounts maken om mee te aan emailen, FTP accounts maken om uw website up te loaden en nog veel meer.

Klik HIER voor een website met een uitgebreide handleiding van alle beheer mogelijkheden in Direct Admin.

Klik HIER voor een FAQ van direct admin met veel gestelde vragen en antwoorden.

Klik HIER om direct in te loggen op uw beheer account. Hiervoor gebruikt u de gebruikersnaam en het wachtwoord wat u bij aanvang per email heeft ontvangen.

E-mail Beheer

Als u uw E-Mail wilt configureren kan u dit doen via het Direct Admin paneel.

E-Mail account aanmaken

  1. Navigeer naar <uw domein>:2222.
  2. Login met uw beheer account gegevens.
  3. Kies het domein waarop u een email adress wilt aanmaken.
  4. Onder het kopje E-Mail Management kiest u E-Mail Accounts.
  5. Bovenaan de web-pagina kiest u Create mail account.
  6. Bij username vult u het nieuwe e-mail adres in.
  7. Bij Enter Password: kunt u zelf een wachtwoord invoeren OF een wachtwoord laten genereren.
  8. Email Quota en Send Limit kunt u op de standaard waarde laten staan.
  9. Klik nu rechts onder op Create
  10. U krijgt nu uw informatie te zien over uw E-Mail adres, wij adviseren om deze informatie ergens op te slaan.
  11. U kunt nu op uw email inloggen door te navigeren naar <uw domein>/roundcube/
  12. Op de webmail kunt u inloggen met uw e-mail adres als gebruikersnaam en met het zojuist gemaakt wachtwoord.

E-Mail account instellen op mobiele telefoon of computer

Dit is een algemene beschrijving die voor alle apparaten van toepassing is.

  1. Ga naar: E-mail account toevoegen.
  2. De noodzakelijke gegevens zijn als volgt:
  3. Gebruikersnaam: uw e-mailadres
  4. Wachtwoord: het wachtwoord wat u heeft opgeslagen bij het aanmaken van het e-mail account.
  5. Inkomende e-mail server*: mail.[uwdomeinnaam]
  6. Uitgaande e-mail server*: mail.[uwdomeinnaam]
  7. Verander het standaard UITGAANDE poortnummer naar 587.

* De volgende server adressen kunnen gebruikt worden:
mail.[uwdomeinnaam] bv mail.berrishosting.nl
imap.[uwdomeinnaam] bv imap.berrishosting.nl
pop.[uwdomeinnaam] bv pop.berrishosting.nl
smtp.[uwdomeinnaam] bv smtp.berrishosting.nl

E-Mail account verwijderen

  1. Navigeer naar <uw domein>:2222.
  2. Login met uw gegevens.
  3. Kies het domein waarop u een email adress wilt aanmaken.
  4. Onder het kopje E-Mail Management kiest u E-Mail Accounts.
  5. In de tabel zoekt u de rij van het E-Mail adres dat u wilt verwijderen.
  6. In de meest rechter kolom select moet u de checkbox aanvinken.
  7. Hierna klikt u op de Delete knop die recht onder in de pagina te vinden is.
  8. Er verschijnt een popup, klik hier op OK.
  9. Uw E-Mail adres is nu verwijderd.
  10. Dit kan NIET ongedaan gemaakt worden. Alle e-mails van dat e-mail adres zullen worden verwijderd van de server!

Poortnummers

Een poortnummer is een technisch hulpmiddel om communicatie over internet goed en ook veilig te laten verlopen.
Het standaard poortnummer voor uitgaande email (25)wordt veel gebruikt door spammers om mail te versturen.
Om dat te voorkomen blokkeren veel internet providers het versturen van email over dat standaard poortnummer.
Vandaar dat u het poortmummer voor uitgaande email moet wijzigen naar 587.
De standaard poortnummers voor Berris Hosting zijn:

  1. Inkomende email POP: 110
  2. Inkomende email IMAP: 143
  3. Uitgaande email SMTP: 587

Poortnummer aanpassen naar 587

Een poortnummer is een technisch hulpmiddel om communicatie over internet goed en ook veilig te laten verlopen.
Het standaard poortnummer voor uitgaande email (25)wordt veel gebruikt door spammers om mail te versturen.
Om dat te voorkomen blokkeren veel internet providers het versturen van email over dat standaard poortnummer.
Vandaar dat u het poortmummer voor uitgaande email moet wijzigen naar 587.

  1. In de setup van uw email account op mobiele telefoon of computer zoekt u de UITGAANDE email server settings op.
  2. Daar verandert u de standaardwaarde van het poortnummer naar 587.
  3. Sla de gewijzigde gegevens op.

POP versus IMAP

Er zijn 2 manieren om je email in te stellen. POP (Post Office Protocol) of IMAP (Internet Message Access Protocol).
Die keuze krijg je meestal direct bij het instellen van je email op een telefoon of computer.

Het grote verschil is dat bij gebruik van POP al je email na het downloaden naar je apparaat van de server verwijderd wordt.
Je email is dus alleen te bekijken op het apparaat waar je je email account hebt ingesteld.
Gebruik je dus maar 1 apparaat en wil je liever niet dat je email op de server blijft staan, gebruik dan POP.
Je kan je email maar op 1 apparaat instellen.

Bij gebruik van IMAP download je een kopie van de server.
Je email is op meerdere apparaten te gebruiken, want van alle emails blijft er een kopie achter op de server.
Gebruik je bijvoorbeeld je iPad, je telefoon en je computer om je email te bekijken, gebruik dan IMAP.
Als je een email verstuurd op je iPad, kun je dat later ook terugzien op je telefoon.
En delete je een email op je iPad, dan zul hem ook niet meer tegenkomen op je computer.
Je kan dezelfde email account op meerdere apparaten instellen.
Je emailbox is op alle apparaten hetzelfde.